Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Καλοκαιρινές διακοπές! Τι καλύτερο από αυτές! Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να τις περάσεις ωραία. Μπορείς να πας σε μια κατασκήνωση, σε ένα κάμπινγκ, σε ένα μικρό ξενοδοχείο έξω στη φύση αλλά και σε ένα μεγάλο ξενοδοχείο μέσα στην πόλη ή να τις περάσεις στο χωριό με τη γιαγιά και τον παππού. Ότι και να διαλέξεις, είναι σίγουρο ότι θα περάσεις ωραία.
Αν διαλέξεις την κατασκήνωση, θα έχεις κάνει μια πολύ καλή επιλογή, γιατί παρόλο που ο καιρός εκεί θα είναι λίγος, θα περάσεις αξέχαστα. Θα κάνεις πολλούς καινούριους φίλους, θα διασκεδάσεις, θα παίξεις, θα κάνεις πολλά μπάνια στη θάλασσα (ή και στην πισίνα, αν έχει) και θα πάρεις μέρος σε διάφορες εκδηλώσεις.
Και στο κάμπινγκ όμως, θα περάσεις πολύ καλά διότι θα είσαι με την οικογένειά σου σε μια σκηνή ή σε ένα τροχόσπιτο της δικής σου επιλογής. Θα είσαι όλη μέρα με το μαγιό και θα βουτάς όποτε θες στη θάλασσα, θα κάνεις διάφορα σπορ και το βραδάκι με την παρέα ανάβεις φωτιά στην παραλία. Δεν υπάρχει καθόλου ηχορύπανση παρά μόνο η φύση.
Αλλά και σε ένα μικρό ξενοδοχείο, μακριά από την πόλη και τα καυσαέρια, είναι μια πολύ καλή επιλογή. Εκεί θα είσαι μόνος σου, θα χαλαρώσεις και θα ηρεμήσεις, όσο πουθενά αλλού. Θα κάνεις κάθε μέρα μικρές εξορμήσεις, για να γνωρίσεις νέα μέρη και όμορφες παραλίες. Ή, αντί να πας στη θάλασσα, μπορείς να πας σε ένα βουνό, για να κάνεις εναλλακτικό τουρισμό. Να κάνεις αναρρίχηση σε απότομες πλαγιές, να κάνεις κατάβαση με καγιάκ ένα ποτάμι, πεζοπορία και εξερεύνηση στο βουνό, τοξοβολία, ιππασία και διάφορα άλλα σπορ.
Αν όμως δεν αντέχεις την κούραση και την ταλαιπωρία μπορείς να προτιμήσεις ένα πολυτελές ξενοδοχείο, σε ένα τουριστικό μέρος με πολύ κόσμο. Εκεί θα έχεις όλες σου τις ανέσεις, πισίνες, εστιατόρια, μπαρ, spa, παιδότοπους για τα παιδιά, ευρύχωρο πάρκινγκ. Η τελευταία σου λύση αν δεν έχεις κάπου αλλού να πάς, είναι οι διακοπές στο χωριό του παππού και της γιαγιάς. Όλη μέρα βόλτα με το ποδήλατο, παιχνίδια με τους φίλους μέχρι αργά το βράδυ και φυσικά την γιαγιά και τον παππού να μην σου χαλάνε κανένα χατήρι.
Τελικά οι καλοκαιρινές διακοπές, όπου και αν πας, θα είναι πάντα τέλειες!!!
ΣΤ 2’
ΑΓΓΕΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ

Τα γενέθλια μου

Τα γενέθλια μου ήταν στις 3 Ιουνίου. Από την προηγούμενη μέρα έκανα πολλές ετοιμασίες για το σχολειό ,τα σπίτι και γενικά. Το βράδυ δεν μπορούσα να κοιμηθώ , σκεπτόμουν την επόμενη μέρα .
   Σαν ήρθε όμως η μέρα των γενεθλίων μου αφού πρώτα ξύπνησε όλοι μου η οικογένεια έκανε πως δεν θυμόταν τίποτα! Στην αρχή αισθάνθηκα λίγο αμήχανα. Ευτυχώς μου έκαναν πλάκα και μου είπαν ότι το βράδυ κανόνισαν να πάμε για πίτσα με τα αδέλφια μου. Ενθουσιάστηκα!
  Τα αδέλφια και γενικότερα η οικογενειακές στιγμές  που είμαστε όλοι μαζί για εμένα είναι το ΠΑΝ!!!
    Μέχρι να έρθει το βράδυ ,όλοι οι φίλοι μου και συγγενείς με έπαιρναν  τηλέφωνο για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
  Όταν έφτασε επιτέλους το βράδυ έβαλα τα καλά μου ρούχα και πήγαμε για πίτσα.! Επιπρόσθετα πήγαμε σε ένα πολυτελές εστιατόριο και εκεί μετά την πίτσα μου έκαναν έκπληξη. Είπαν στα αδέλφια μου να με πάνε μια βόλτα  ενώ αυτοί θα πήγαιναν να μου πάρουν τούρτα . Μπορώ να πω ότι θα είναι μια αξέχαστη βράδια.
Το καλύτερο το άφησα για το  ΤΕΛΟΣ!
Το δώρο που πήρα ήταν ένα αληθινό σκυλάκι που το ονομάσαμε   LAIDY !!

ΣΤΕΛΛΑ!!!*:) χαρούμενος

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Η φετινή σχολική χρονιά

Το θέμα αυτό σκεφτήκαμε να το γράψουμε, μιας και τα σχολεία τελειώνουν περίπου σε ένα μήνα. Η φετινή χρονιά ήταν πολύ όμορφη. Μάθαμε πολλά ωραία και χρήσιμα πράγματα από κάθε μάθημα. Αλλά πήγαμε και πολλές εκδρομές όπου είδαμε, εξερευνήσαμε και γνωρίσαμε πολλά νέα μέρη. Πήγαμε στο θέατρο και στο Λαογραφικό μουσείο. Όμως πιο ωραία η σχολική χρονιά ήταν, γιατί είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με μια άλλη έκτη, αυτή  του σχολείου των Λαγυνών .
Στην ιστοσελίδα που ανοίξαμε μαζί γράφτηκαν και διαβάστηκαν πολλά ενδιαφέροντα κείμενα. Πολύ ωραία περάσαμε και στις δυο επισκέψεις των σχολείων.
Όλη η σχολική χρονιά ήταν πολύ ωραία και όμορφη.
 Πασχαλία Δ.  Σαλώμη Μ.

Όμορφη Θεσσαλονίκη

Η Θεσσαλονίκη  είναι από τις πιο εντυπωσιακές πόλεις της χώρας μας. Σε αυτή την πόλη ζούμε πολλά χρόνια  και την αγαπάμε αφάνταστα. Εδώ μπορείς  να επισκεφτείς πάρα πολλά ενδιαφέροντα αξιοθέατα και να περάσεις το χρόνο σου δημιουργικά .

Και τώρα λίγα λόγια για την πόλη μας …..

Η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας. Βρίσκεται στο γεωγραφικό διαμέρισμα  Μακεδονίας. Από  τα σημαντικότερα αξιοθέατά της είναι ο Λευκός Πύργος ο οποίος χτίστηκε τον 15ο αιώνα και σήμερα αποτελεί χαρακτηριστικό μνημείο της Θεσσαλονίκης.
Επίσης μπορούμε  να επισκεφτούμε :
    Πλατεία Αριστοτέλους
  •  Άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου
  •  Αψίδα του Γαλέριου
  •  Βυζαντινός Ναός Αγίου Δημητρίου
  • Παραλία Θεσσαλονίκης
Π. Δήμητρα- Μπ. Ειρήνη

Άσκηση σεισμού στο σχολείο μας

Στης 29/4/2014 πραγματοποιήθηκε μια άσκηση σεισμού διαφορετική από όλες τις άλλες.
Υποτίθεται ότι ένας  σεισμός προκάλεσε φωτιά (οι πυροσβέστες έβαλαν καπνούς για να φανεί πως πράγματι έπιασε φωτιά). Τότε καλέσαμε την πυροσβεστική! Όταν ήρθε η πυροσβεστική έσβησε τη φωτιά  και “έσωσε”  ένα παιδί από την έκτη που “εγκλωβίστηκε” στο σχολείο. Μέλος των πυροσβεστών ήταν και ένας σκύλος για να βρει αν ήταν κάποιος άλλος μέσα στο σχολείο.  Αμέσως μετά ήρθε το ασθενοφόρο και πήρε μια “τραυματισμένη”
δασκάλα. Η αστυνομία είχε κλίσει το δρόμο. Ένα μικρό λεωφορείο πήρε μερικές τάξεις και κάνανε το κύκλο για να απομακρυνθούν από το χώρο που είχε γίνει ο σεισμός.
Όταν τελείωσαν όλα αυτά ο δήμαρχος ο αντιδήμαρχος και οι πυροσβέστες μας μίλησαν για το τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού.
Έτσι εμείς τώρα ξέρουμε τη να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού.
Ειρήνη Γκρ. Αθηνά Τ.

Παλιά Επαγγέλματα

Λούστρος
Παλιότερα που ο κόσμος περπατούσε σε χωμάτινους δρόμους, τα παπούτσια σκονίζονταν ή λασπονόνταν εύκολα. Τότε γνώρισε άνθηση το επάγγελμα του λουστραδόρου. Αυτός με ένα κασελάκι μπροστά του, αληθινό κομψοτέχνημα, και γύρω του να κρέμονται οι βούρτσες και τα βερνίκια με τα διάφορα χρώματα ήταν χαρακτηριστικός  επαγγελματίας της καθημερινής ζωής.  Ο λούστρος καθόταν σε ένα χαμηλό σκαμνάκι στην αρχή της πλατείας και περίμενε υπομονετικά. Ο πελάτης όπως ήταν όρθιος άπλωνε το δεξί του πόδι πάνω στην μεταλλική επιφάνεια της κασέλας και μετά το άλλο. Έτσι άρχιζε η «ιεροτελεστία του βαψίματος».

Νερουλάς
Στην παλιά Αθήνα που δεν υπήρχαν βρύσες μέσα στα σπίτια, ο νερουλάς αναλάμβανε την τροφοδότησή τους με νερό. Υπήρχε συνήθως ένας νερουλάς σε κάθε γειτονιά. Έκανε πολλά δρομολόγια και αμοιβότανε περίπου μία δεκάρα τον τενεκέ. Το επάγγελμα αυτό διατηρήθηκε μέχρι το 1930, οπότε ιδρύθηκε η ΟΥΛΕΝ.

Ζαχαρίας Κ. -Γιώργος Σ.

Το ναυάγιο της Ν. Κορέας

Το μεγάλο ναυάγιο της Ν. Κορέας που έγινε  πριν από λίγες μέρες υπήρξαν πολλά θύματα. Ανάμεσα σε αυτά και πολλοί μαθητές. Την ώρα που βυθιζόταν το πλοίο οι μαθητές πανικοβλημένοι και τρομαγμένοι ούρλιαζαν και φώναζαν για βοήθεια. Οι συγγενείς τον παιδιών βρίσκονται σε μεγάλη θλίψη για την μοίρα των παιδιών τους. Μεγαλύτερη ευθύνη είχε ο καπετάνιος του πλοίου που ενώ είχε περάσει αρκετή ώρα δεν είχε δώσει εντολή για την εγκατάλειψη του πλοίου. Γρήγορα στάλθηκαν διασωστικά συνεργεία για να σώσουν όσο περισσότερο περισσότερους μαθητές. Εμείς νιώθουμε τον πόνο και την θλίψη που νιώθουν και οι συγγενείς των παιδιών και λυπόμαστε πολύ.

Σπύρος Α. και Βασίλης Κ

Τα αδέσποτα σκυλιά

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα  της περιοχής μας είναι  ότι υπάρχουν πολλά αδέσποτα σκυλιά  που δεν έχουν σπίτι και είναι έξω στον δρόμο μόνα τους.
Για να ζήσουν τρώνε από τα  σκουπίδια. Επίσης μπορεί από την απροσεξία των οδηγών να τα πατήσουν τα αυτοκίνητα. Κάποιοι άνθρωποι μόλις τα βλέπουν τα χτυπάνε και τα διώχνουνε.
Για αυτό πρέπει να τα μαζεύουμε από το δρόμο και να τα πηγαίνουμε στους φιλοζωϊκούς οργανισμούς που τα προστατεύουν και τα φροντίζουν ή τα δίνουν σε ανθρώπους που θα τα προσέχουνε πολύ.
Γιατί τα σκυλιά δεν είναι παιχνίδι και πρέπει να τα φροντίζουμε.
ΜΑΝΟΣ Μ.- ΔΗΜΟΣ Δ. -ΘΑΝΟΣ Δ.

6ος Πανελλήνιος Χορωδιακός Διαγωνισμός

Το 1ο Γυμνάσιο Εύοσμου συμμετείχε στον 6ο Πανελλήνιο Χορωδιακό Διαγωνισμό στη Καρδίτσα. Μετά  από πολύ  κόπο η χορωδιακή ομάδα έκανε περήφανους όλους τους μαθητές, διότι κατέλαβε την 3ο θέση ανάμεσα σε πολλά άλλα σχολεία και θα ταξιδέψει ως έπαθλο στην Ιταλία. Όταν τα παιδιά έμαθαν το αποτέλεσμα του Διαγωνισμού πετούσαν  από την χαρά τους.  Αυτή η εκδρομή δεν ήταν μόνο για τον διαγωνισμό, αλλά ήταν και εκπαιδευτική καθώς στο γυρισμό τους πέρασαν από την λίμνη Πλαστήρα και από τα Μετέωρα.  Είμαστε πολύ χαρούμενοι που αυτό το σχολείο βρίσκεται στην συνοικία μας.